Öko munkacsoport beszámolója

Királyi Pál Általános Iskola

Öko munkacsoportjának beszámolója

2022/2023. tanév

Időpont

Tevékenység

Megvalósulás módja/szereplői

Szeptember első hete

Zöld faliújság kialakítása.

Osztálytermek dekorációs és tisztasági versenyének meghirdetése. Energia őrjárat megszervezése.

DÖK gyűlés, DÖK tagok, öko -munkacsoport tagjai

Szeptember

Az iskola közvetlen környezetének, udvarának gondozása.

egész tanév során,

valamennyi osztály

Túra a tó körül

osztályszintű gyalogtúra:

4, 7. osztály

Október

Állatok világnapja:

Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése.

Németh Andrea,

osztályfőnökök,

osztályok tanulói

 

Virágok ültetése a virágládákba.

Németh Andrea

November

Madáretetők kihelyezése, folyamatos etetés

osztályszinten/egyénileg

Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról!

osztályfőnöki órák

valamennyi osztály

December

Az adventi ünnepkörhöz kapcsolódó hagyományőrző programok, jeles napok megünneplése pl. Luca – búza vetése.

Napközis nevelők

DÖK

 

Január

Téli túra a tóhoz

Osztályfőnökök

Február

Vizes élőhelyek világnapja

interaktív előadás

külső előadó; szaktanárok, osztályfőnökök

 

Március

Március 22. A víz világnapja

interaktív előadás

külső előadó; szaktanárok, osztályfőnökök

 

Látogatás egy helyi gazdánál különleges állat: emu életmódjának megismerése

Április

A Föld Napja -

kvíz

Benkőné Török Ágota,

Németh Andrea,

osztályfőnökök,

szaktanárok

Fenntarthatósági

Témahét: erdei iskola és tanulmányi kirándulás, szemétszedés, fűszerkert, fenntartható olvasósarok

 

szaktanárok, osztályfőnökök, tanulók, külső előadó

Környezet- és egészségvédelmi hét

interaktív előadások

védőnő bevonása

osztályszinten

Május

Madarak és fák napja

kirándulás a természetben osztályonként

osztályfőnökök, szaktanárok

 

Június

Osztálykirándulások

osztályfőnökök

 

 

 

 

 

 

Királyi Pál Általános Iskola

Öko munkacsoportjának beszámolója

2021/2022. tanév

 

Időpont

Tevékenység

Megvalósulás  módja/szereplői

Szeptember első hete

Zöld diákönkormányzat megalakulása. Zöld faliújság kialakítása.

DÖK gyűlés, DÖK tagok, Zöld faliújság

Szeptember

Az iskola közvetlen környezetének, udvarának gondozása.

egész tanév során,

valamennyi osztály

Túra a tó körül

osztályszintű gyalogtúra:

2., 3., 6. osztály

Október

Állatok világnapja:

Állatsimogató- kisállataink behozása az iskolába: életmódjuk, táplálkozásuk ismertetése.

Németh Andrea,

osztályfőnökök,

osztályok tanulói

 

Virágok ültetése a virágládákba.

Németh Andrea

November

Madáretetők kihelyezése, folyamatos etetés

osztályszinten/egyénileg

Megemlékezés a Ne vásárolj semmit napról!

osztályfőnöki órák

valamennyi osztály

December

Karácsonyfadíszek, adventi koszorú és adventi naptárkészítő verseny természetes vagy újrahasznosítható anyagokból.

Napközis nevelők

DÖK

Január

Téli túra a tóhoz

Testnevelők

Február

Vizes élőhelyek világnapja

Fénykép/ rajzpályázat a vízben vagy vízparton élő állatokról

DÖK

Rajzot tanító kollégák

Március

Március 22. A víz világnapja

„Elzárom a csapot!” Az ivóvizek védelme Ivóvízvédelemmel kapcsolatos feladatok.

Némethné Göncz Tünde

Osztályfőnökök

Április

A Föld Napja -

vetélkedő

Benkőné Török Ágota,

Németh Andrea,

osztályfőnökök,

szaktanárok

Fenntarthatósági

Témahét: erdei iskola és tanulmányi kirándulás,

 

szaktanárok, osztályfőnökök, tanulók, külső előadók

Környezet- és egészségvédelmi hét

interaktív előadások

védőnő bevonása

osztályszinten

Május

Királyi Pál Nap

túra

osztályfőnökök, szaktanárok

Madarak és fák napja

kirándulás a természetben osztályonként

Június

Környezetvédelmi tábor

Némethné Göncz Tünde

Németh Andrea

 


Királyi Pál Általános Iskola

Öko munkacsoportjának beszámolója

2020/2021. tanév

 

Időpont

Tevékenység

Megvalósulás módja/szereplői

Szeptember első hete

Zöld diákönkormányzat megalakulása.

DÖK gyűlés, DÖK tagok

Szeptember

Zöld faliújság kialakítása.

Zöld faliújság, DÖK tagok

Iskola környékének (alsó és felső udvar) rendbe tétele

egész tanév során,

valamennyi osztály

Kerékpár/gyalogtúra a Mura mentén/tó körül

osztályszintű gyalogtúra:

1., 2., 3., 6. osztály

Október

Állatok világnapja

plakátkészítő verseny

valamennyi osztály

 

Fenntarthatósági témahét  

 

 

természettudományos tanórák+ technika és testnevelés tanórák keretében; szünetben

valamennyi osztály

November

Madáretetők kihelyezése

madáretető készítő verseny

osztályszinten/egyénileg

Ne gyújts rá! – Filmvetítés, beszélgetés a szenvedélybetegségekről, az egészséges életmódról

osztályfőnöki órák

valamennyi osztály

December

Karácsonyi kézműves foglalkozás: termények, termések újrahasznosítása.

technika, rajz, osztályfőnöki órák keretében

1-6. osztály

Madárkalács készítése

környezetismeret tehetséggondozó tagjai

Január

Fotópályázat meghirdetése: „A téli táj”

egyénileg

1-8. osztály

Február

Farsang

jelmezek újrahasznosított alapanyagokból

1-8. osztály

osztályszintű program

Március

 

Víz Világnapja –

rajzpályázat meghirdetése

 

rajzpályázat

osztályszinten/egyénileg

Április

A Föld Napja,

vetélkedő

alsó tagozaton plakátkészítés

felső tagozaton online űrlap

Környezet- és egészségvédelmi hét

interaktív előadások

védőnő bevonása

osztályszinten

Május

Királyi Pál Nap

túra

rossz idő miatt elmaradt

helyette ügyességi osztályversenyek

Madarak és fák napja

 

természettudományos tanórákon

osztályonként

Június

Ki a tanteremből

osztálykirándulások

 

 

 

KÖRNYEZETVÉDELMI IRÁNYELVEINK

 

                                     

 

 

1. Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!

2. Takarékoskodom a vízzel az iskolában és otthon is. Nem folyatom a csapot feleslegesen, elzárom, ha már nem használom.

3. A villanyt lekapcsolom, ha elhagyom a termet, és erre figyelmeztetek másokat is.

4. Az elhasznált elemet a kijelölt helyre gyűjtöm.

5. Az osztályunk által kihelyezett madáretetőkről a téli időszakban folyamatosan gondoskodom.

6. Az iskola területén a szemetet, ha látok, felveszem. Óvom a környezetemet.

7. Óvom és védem az iskola és környezetem növényeit és állatait. Értéknek tekintem azokat.

8. A kapott ételt megbecsülöm, nem pazarlom, nem dobom ki.

9. Lehetőség szerint gyalog, biciklivel, vagy tömegközlekedéssel jövök az iskolába.

10. Tudatosan vásárolok.

 

Pályázatok

Okosan a pénzzel
Örökös ökoiskola